ALLA SCOPERTA DELLA MIA MASCHERA

Preț până la 1 aprilie: 1000 lei

Preț după 1 aprilie: 1400 lei

Perioadă: 9 - 15 mai 2020

Locație: Palatul Universul

Număr locuri: 20

PREZENTARE

𝐁𝐑𝐄𝐀𝐒𝐋𝐀 𝐀𝐂𝐓𝐎𝐑𝐈𝐋𝐎𝐑 organizează în perioada 𝟗 – 𝟏𝟓 𝐦𝐚𝐢 𝟐𝟎𝟐𝟎 un Masterclass de Commedia dell’Arte, susținut de actorul și regizorul italian, Michele Modesto Casarin.
 
Masterclass-ul se va desfășura în București, pe parcursul celor 7 zile, în intervalul orar 10:00 – 18:00, și se adresează atât actorilor profesioniști, cât și celor care doresc să își îmbunătățească tehnica și expresivitatea corporală.
 
𝗖𝗼𝗺𝗺𝗲𝗱𝗶𝗮 𝗱𝗲𝗹𝗹’𝗔𝗿𝘁𝗲, baza tradiției italiene, este rădăcina teatrului european și contemporan, prim exemplu al teatrului ca profesie, este un teatru popular și cult în același timp.
 
𝗗𝗲 𝗰𝗲 𝘀𝗮 𝗻𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗽𝗶𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝘂𝗺𝗲𝗮 𝗖𝗼𝗺𝗺𝗲𝗱𝗶𝗲𝗶 𝗱𝗲𝗹𝗹’𝗔𝗿𝘁𝗲?
 
Deoarece prin tehnicile sale se pot obține flexibilitate, simț al ritmului și capacitate de improvizație. Este fără îndoială una din cele mai bune forme de antrenament pentru actorii ce abordează diferite genuri teatrale, chiar și pe cele aparent distante de Commedia.

SCOP

𝐌𝐚𝐬𝐜𝐚, acoperind expresia feței, obligă actorul la o implicare fizică desăvârșită și la o amplificare a gestualității, bazându-se pe maxima autenticitate și veritate a corpului.
 
Analiza mișcării și Improvizația sunt cele două direcții de-a lungul cărora se articulează 𝗺𝗮𝘀𝘁𝗲𝗿𝗰𝗹𝗮𝘀𝘀-𝘂𝗹, care pornește de la descoperirea măștii ca instrument expresiv, îi studiază mișcarea în spațiu, abordează jocul teatral ca izvor de nebunie a actorului, investighează urgența și motorul acțiunilor și studiază lazzi.
 
Se vor aborda mișcările, stilizarea și lumea complexă a măștilor în interiorul unei scene de 𝗰𝗮𝗻𝗮𝘃𝗮. Se vor crea paralele între povești și personaje ale Commediei dell’Arte și povești și personaje ale Teatrului, pentru a întări prin tehnica comicilor dell’Arte puterea expresivă a performerilor de spectacole. Fiecare personaj cu mască are un parcurs precis în căutarea unui trup, unei voci și a unor gesturi extra-cotidiene.
 
Rezultatele finale al acestui masterclass vor fi acelea de dobândire a instrumentelor indispensabile de „trasare” a acelor coduri de expresie, esențiale în construirea improvizațiilor trăite de personajele noastre.

TRAINING

• antrenament fizic legat de îmbunătățirea mișcării corpului în spațiu;
• antrenament fizic al abilităților motorii preliminar folosirii măștilor: respirația, conectarea centru-periferie, cap-bazin;
• tehnici de bază pentru interpretare cu mască;
• antrenament fizic și exerciții ritmice, fizice, vocale și de intonație;
• „lectura” măștii – recunoaștere a punctelor focale;
• lucru asupra spațiului, ritmicii spațiale și mișcării de intrare și ieșire în scenă;
• crearea și dezvoltarea propriului personaj;
• stilizarea istorică a măștilor (Arlecchino, Zanni, Pantalone, Brighella, Dottore, Capitano): mișcări, gesturi și interpretare specifică a fiecărui personaj;
• improvizații cu masca, libera născocire a participanților de scene scurte între măști diferite;
• elaborarea și structurarea improvizației: către construirea unei canavale.

TRAINERI

MICHELE MODESTO CASARIN

Regizor, actor și profesor de Commedia dell’Arte. A studiat cu figuri importante ale teatrului național și internațional, precum Carlo Boso, Eugenio Allegri, Enrico Bonavera, Stefano Perocco di Meduna A. Vasiliev, E. Montanari și M. Martinelli, C. Ronconi, P. Maccarinelli… În ’95 este membru fondator al companiei de teatru Pantakin, devenind și unul dintre regizorii artistici. De-a lungul anilor s-a dedicat din ce în ce mai mult regiei, dezvoltându-și propria idee de experimentare prin mască, pe care o aplică pedagogiei. Regizează numeroase spectacole, printre care „Il Corvo”, un basm în măști, care primește premiul Agis „Leoncino d’oro” pentru cel mai bun spectacol la cel de-al 38-lea festival internațional de teatru La Biennale di Venezia; „Ultima casă” (dramaturgie de Tiziano Scarpa), care în 2007, tot la Festivalul La Biennale, a primit premiul „Cine este pe scenă” pentru cea mai bună adaptare a unui text Goldonian; Villan People, nenorocirea obișnuită care i-a câștigat premiul Fersen pentru regie în 2014. Din 2007 până în 2016 a avut o colaborare cu Teatrul Masca din București, pentru care regizează 7 spectacole, primind aprecieri de la public și critici. În cadrul proiectului european „Shakespeare in and beyond the Ghetto”, dirijează un atelier internațional, iar la final, pune în scenă „Vânătoarea Sălbatică”, un spectacol bazat pe Titus Andronicus pentru Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște. În 2018 a regizat „Dragostea celor trei portocale” la Teatrul Stela Popescu din București și spectacolul „Asediul Veneției” la Teatrul „Tudor Vianu” din Giurgiu. De asemenea, este profesor de Commedia dell’Arte la Școala Teatrului Stabile delle Marche din Ancona (2000-2012), iar în 2007 a fost unul dintre fondatorii Accademia Teatrale Veneta, unde este și profesor. În 2017 s-a alăturat cadrelor didactice din Accademia da Ponte di Vittorio Veneto. În 2018 a început să lucreze cu UNATC „I. L. Caragiale” din București, predând Masterului de Pedagogie și devenind membru al Comitetului științific al Universității. El conduce ateliere și spectacole în Italia și în diferite state ale lumii.

ISABELLA PEGHIN

Actriță, dansatoare și pedagog, formator recunoscut de Centrul de Playback Theatre din New York. S-a antrenat la SIPT (Școala Italiană de Teatru de Playback), la Centrul de Teatru de Playback NY și la Centrul Internațional de Mișcare și Dans (CIMD) din Franca Ferrari. A studiat cu Cristina Pezzoli, Giorgina Cantalini, N. Karpov și Gianni Coluzzi. În prezent lucrează ca actriță și dansatoare la Academia Lorenzo Da Ponte, Metode active, CIMD, Universitatea Bicocca și Universitatea Roma Tre; De asemenea, colaborează cu compania de teatru pentru copii LaFaBù, cu companiile Impronte Playback Theater, Pellegrini PT și Nodi Playback Theater Factory. Este autoarea capitolului 4 „From the Action Frame to the Social Frame” din cartea Playback Theatre for Education: Developing Reflection and Social Connections, publicată de Elizaveta Zagryazhskaya (Moscova Vash Poligraphicheskiy Partner). Este coautor al capitolului The Playback Theatre and Theatre of Spontaneity din cartea „La forma della cura de Luigi Dotti”, publicată de Franco Angeli. În cercetările sale personale și artistice, ea combină dansul și teatrul ca instrumente în slujba expresiei depline și armonioase a ființei umane.